Neretai žmonės galvoja, kad yra visiškai sveiki, kol nepajaučia pirmųjų simptomų. Deja, padaryta žala jau būna nemenka. Ypač tai aktualu kalbant apie burnos ertmės būklę, nes kai kurių sutrikimų galima nejausti ar nepastebėti gana ilgą laiką. Visgi užbėgti jiems už akių, o ne šalinti jų padarinius yra paprasčiau ir išmintingiau. Tam, kad odontologijos klinka netaptų vieta, kurioje tenka praleisti nemažai laiko, tereikia pakeisti keletą įpročių ir paversti juos kasdienės burnos ertmės priežiūros dalimi.

 

1. Tinkamai valykite ir prižiūrėkite dantis

Regis, viskas paprasta: valyti dantis reikia dukart per dieną, apie dvi minutes. Tai – puiki pradžia, tačiau vien dantų valymo šepetėliu nepakanka. Ši dantų valymo priemonė negali gerai pasiekti tarpdančių ir efektyviai išvalyti juose susikaupusių nešvarumų. Tam reikalingas specialiai tarpdančiams skirtas šepetėlis arba siūlas. Tačiau šiomis priemonėmis taip pat reikia teisingai naudotis, kad nepakenktumėte dantims.

  • Nenaudokite jėgos. Per stipriai valydami dantis šepetėliu galite pažeisti emalį, padidinti jautrumą, o per stipriai valydami tarpdančius siūlu pakenksite dantenoms – jos gali pradėti kraujuoti.
  • Valykite tikslingai. Kiekviena odontologijos klinika dantų valymo instrukcijoje pabrėžia, kad šį procesą reikia atlikti sukamaisiais judesiais, o ne tiesiog brūžinti dantis vertikaliai ir horizontaliai.
  • Laiku keiskite valymo priemones. Dantų šepetėlį rekomenduojama keisti kas tris mėnesius arba dažniau. Jį būtina keisti po susirgimo užkrečiamosiomis ligomis, nes ant šepetėlio gali likti bakterijų. Taip pat antrą kartą nevalykite tarpdančių jau naudotu siūlu.

Taip, kaip naudojatės dantų šepetėliu ir tarpdančių siūlu, gali padėti arba pakenkti. Remdamiesi šiomis paprastomis taisyklėmis išlaikysite dantis ir tarpdančius švarius bei nepažeistus.

 

2. Skirkite daugiau dėmesio valgio ir gėrimų pasirinkimui

Ne paslaptis, jog maistas ir gėrimai, kuriuos vartojame kasdien, turi labai didelę įtaką estetinei ir funkcinei dantų būklei. Vienas kenksmingiausių produktų dantims yra cukrus ir jo gaminiai. Cukrus skatina ėduonies atsiradimą, nes tirpdamas burnoje sudaro kenksmingą dantų paviršiui rūgštį. Odontologijos klinika, atsiradus ėduoniui, tampa vieninteliu „gelbėjimosi ratu“.

Įvairūs saldumynai, gazuoti gėrimai, sultys savo sudėtyje turi labai daug cukraus, kuris kenkia ne tik dantims, bet ir visam organizmui. Taip pat reikėtų atsižvelgti į tai, kad kai kurie gėrimai ir maisto produktai turi dažiklių, ilgainiui galinčių pakeisti Jūsų dantų spalvą. Kava, raudonas vynas, juoda arbata, mėlynės – šiuos produktus vartokite saikingai, o po valgio praskalaukite burną.

 

3. Vizitai pas odontologą – būtini

Apsilankymas pas odontologą turėtų būti vienas pagrindinių burnos ertmės sutrikimų prevencijos žingsnių. Reguliarią apžiūrą reikėtų atlikti dukart per metus, o reikalui esant – ir profesionalią burnos higieną. Jos metu pašalinamos apnašos ir susidarę akmenys, detaliai įvertinama burnos ertmės būklė.

Odontologijos klinika „Kauno Denticija“ turi patyrusius specialistus, kurie laiku užgesins potencialių problemų židinius, neleis joms gilėti ir dar labiau pakenkti Jūsų dantims. Jeigu pajutote skausmą ar diskomfortą – nedelskite ir kreipkitės į odontologą apžiūrai. Atsiradusi bėda savaime dažniausiai nedingsta, todėl visais atvejais rekomenduojame nerizikuoti savo sveikata.

 

Gera dantų ir visos burnos ertmės būklė yra svarbi kiekvienam žmogui, todėl tikimės, kad šie patarimai padės išlaikyti dantis sveikus ir mėgautis spindinčia šypsena.